Kauno „Saulės“ gimnazija

Tarptautiniai projektai

2025-06-02

2025 m. balandžio 6-11 dienomis  „Teaching with AI - Tools & Techniques“ gegužės 19–24 dienomis  „Artificial Intelligence and Critical Thinking“ gimnazijos direktorė Sonata Drazdavičienė, mokytojos Rasa Sadlauskienė, Vita Sesartė ir socialinė pedagogė   Asta Milbutienė  dalyvavo „Erasmus+“ programos mokymuose Madeiroje ir Italijoje.

Mokymų metu pedagogės gilino žinias apie dirbtinio intelekto taikymą švietime, diskutavo apie kritinio mąstymo ugdymo svarbą šiuolaikinėje mokykloje, susipažino su naujausiomis technologinėmis tendencijomis, dalyvavo praktinėse veiklose, kuriose naudojo DI įrankius planuojant pamokoas, vertinant mokinių pasiekimus, bei kuriant individualizuotas užduotis bei kitas mokymo(si) veiklas. Mokytojai išmoko atpažinti DI ribotumus, galimus šališkumus ir iššūkius, susijusius su duomenų apsauga bei etišku naudojimu. Kursas stipriai prisidėjo prie kritinio mąstymo kompetencijų ugdymo, skatinant analizuoti DI poveikį švietimui ir visuomenei. Dalyviai geba diskutuoti apie DI etikos klausimus bei perduoti šias žinias mokiniams.

Įgytos žinios ir patirtys bus integruojamos į ugdymo procesą, siekiant skatinti mokinių kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir pasirengimą ateities iššūkiams. Dalyvavimas šiame projekte stiprina mokytojų tarptautinę kompetenciją bei prisideda prie inovatyvios ir atviros mokyklos bendruomenės kūrimo.

2025-05-19

Gegužės 12-16 d. fizinio ugdymo mokytoja I. Juozelėnaitė ir anglų kabos mokytoja L. Šeškauskaitė lankėsi Malagoje, Ispanijoje, kur dalyvavo tarptautiniuose Erasmus+ projekto (Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000204159) mokytojų kvalifikacijos kėlimo kursuose tema „Holistinis ugdymas“. Kartu su kolegomis iš kitų Europos Sąjungos šalių – Rumunijos, Vengrijos ir Lenkijos – mokytojos diskutavo apie holistinio ugdymo integravimo svarbą mokymo(si) procese. Dalyvavimas šiuose tarptautiniuose mokymuose buvo ne tik vertinga profesinio tobulėjimo patirtis, bet ir puiki galimybė pagilinti žinias apie visapusišką mokinių ugdymą. Kursų metu buvo analizuojami įvairūs metodai, padedantys ugdyti ne tik akademinius mokinių gebėjimus, bet ir socialinę bei dvasinę jų raidą. #Erasmus+

2025-05-08

Gegužės 7 d. 3F ir 3G klasių mokiniai ir jų anglų kalbos mokytojos I. Pečkienė ir L. Šeškauskaitė dalyvavo Kauno Švietimo inovacijų centro organizuotoje paskaitoje „Japoniškas sodas“ anglų kalba, kurią vedė šios srities ekspertas Takuhiro Yamaha. Paskaitos metu mokiniai sužinojo apie japoniškų sodų filosofiją, estetiką bei jų svarbą gamtos ir žmogaus harmonijoje. Dalyvavimas šiame renginyje praturtino mokinių kultūrinį suvokimą ir paskatino domėtis rytų Azijos šalimis.

2025-04-12

Šių metų balandžio 10 dieną gimnazijoje vyko metodinis renginys „Mokinių ir mokytojų mobilumo patirčių Vokietijoje ir Slovėnijoje sklaida“ pagal Erasmus+ 2024-1-LT01-SCH-000204159 projektą, kurio metu moksleiviai, grįžę iš minėtų mobilumų, dalijosi savo įspūdžiais. Po to, kai įžanginį žodį tarė mokytojos Ieva Juozelėnaitė (fizinio ugdymo mokytoja metodininkė) ir Jurgita Stonienė (vokiečių kalbos mokytoja metodininkė), trečiųjų klasių gimnazistai savo pristatymuose pasakojo, ką patyrė, pamatė ir nuveikė. Jie dalijosi, ko išmoko tarptautinių projektų metu, ir kaip holistinio ugdymo filosofija atsispindėjo jų bendrose veiklose: dalyvaujant pamokose, sportuojant, atliekant kūrybines užduotis, diskutuojant su miestų merais, susipažįstant su istoriniu, kultūriniu bei geografiniu šalių kontekstu.

Renginys  leido mokiniams dar kartą apmąstyti savo tarptautines patirtis. Dalyvių pasakojimai atskleidė, kaip tokie mobilumai praturtina ne tik dalyvių žinias, bet ir ugdo jų savarankiškumą, kultūrinį sąmoningumą, skatina asmenybės augimą ir atvirumą pasauliui.

Tikimės, kad šis pasidalijimas įkvėps kitus bendruomenės narius domėtis galimybėmis dalyvauti Erasmus+ projektuose.

2025-03-27

Praeitą savaitę (2025.03.17 - 2025. 03.24) 7 moksleivių grupė iš Kauno „Saulės“ gimnazijos kartu su mokytoja Jurgita Stoniene lankėsi Marlio mieste Vokietijoje. Grupę šiltai sutiko Martin-Luther-King mokyklos mokiniai ir mokytojai bei direktorė p. Buchartowski. Šie mainai vyko pagal Erasmus+ programą. Smagu, kad moksleiviai turėjo galimybę dalyvauti puikiai suorganizuotoje, labai turiningoje programoje, kuri suteikė ne tik žinių apie specifinį Rūro regioną, bet ir vertingos tarpkultūrinės patirties. Įdomios ekskursijos į Bochumą, Eseną, Oberhauzeną ir net Diuseldorfą buvo tik dalis visos septynių dienų viešnagės.

Vienas iš svarbiausių įvykių buvo apsilankymas Eseno universitete, chemijos fakultete ir Zeche Zollverein anglies kasyklos pramoniniame komplekse, kuris yra įtrauktas į UNESCO paveldo sąrašą, atviras turistams ir puikiai iliustruoja pramoninio Vokietijos regiono industrinius pasikeitimus. Moksleiviai taip pat apsilankė Oberhauzene vykusioje parodoje „Planet Ozean“, kuri privertė dar kartą susimąstyti, kokią neigiamą įtaką žmogaus veikla daro gamtai. Savo laisvą laiką lietuviai leido su Marl moksleiviais, tokiu būdu galėjo pažinti miestelį ir vieni kitus. Grupę nuoširdžiai pasveikino ir miesto meras Werner Arndt (plačiau...)

Kauno „Saulės“ gimnazijos moksleiviai taip pat dalyvavo pamokose ir seminare, skirtame aptarti Lietuvos ir Vokietijos jaunimo iššūkius ir perspektyvas. Pokalbiuose su mokytojais ir klasės draugais buvo keltos temos apie jaunimo patiriamas baimes, jų puoselėjamus lūkesčius ir būdus iššūkiams įveikti. Po intensyvių diskusijų bendrystė tęsėsi drauge gaminant maistą. Tradiciniai lietuviški šaltibarščiai ir vokiškas patiekalas „Geschnetzeltes mit Spätzle“ sudarė tos dienos valgiaraštį. Holistinis ugdymas, kuris yra šio projekto kertinis akmuo, puikiai atsispindėjo visose moksleivių tos savaitės veiklose.

Apibendrinant norisi pasakyti, kad savaitė buvo daugiau nei tik mainai - tai buvo laikas, kupinas naujų įspūdžių, nepamirštamų susitikimų ir šiltų draugysčių, kitaip sakant, patirtis, kurią verta prisiminti!

2025-03-24

Kovo 17–21 dienomis mūsų gimnazijoje mokytojos Asta Milbutienė, Jurga Stonienė, Miglė Rekšytė ir Kornelija Balčiūnaitė sėkmingai įgyvendino Erasmus+ mobilumo projektą kartu su Rumunijos mokyklomis Colegiul National Pedagogic „Mircea Scarlat” ir Liceul Teoretic Constantin Noica Alexandria. Projekto metu šių mokyklų ir Kauno „Saulės“ gimnazijos mokiniai bei mokytojai dalyvavo įvairiose projektinėse veiklose, kurios skatino holistinį ugdymą, stiprino komunikavimo bei socialines kompetencijas.

Mokiniai ne tik gilino žinias tarptautinėje aplinkoje, bet ir įsitraukė į integruotas pamokas, kurios leido pažinti Lietuvos kultūrą ir pritaikyti inovatyvias mokymosi formas. Technologijų pamokose jie mokėsi tradicinio lietuviško kiaušinių marginimo vašku meno, susipažindami su senoviniais raštais ir jų simbolika. Geografijos pamokose gilinosi į Lietuvos ir Rumunijos kultūrinius bei gamtinius ypatumus. Chemijos ir biologijos eksperimentuose tyrinėjo „šilta–šalta“ reakcijas, nagrinėjo įvairių medžiagų savybes ir jų poveikį aplinkai. Technologijų laboratorijoje mokiniai pasitelkė 3D spausdinimą ir pasigamino unikalius raktų pakabukus kaip kūrybiško darbo rezultatą.

Be to, projekto dalyviai turėjo galimybę aplankyti VDU Menų LAB’ą, mokslo ir inovacijų populiarinimo centrą „Mokslo sala“ ir Trakus, kur ne tik praplėtė akiratį, bet ir susipažino su Lietuvos istorija bei šiuolaikinėmis mokslo ir meno erdvėmis.

Šis projektas dar kartą įrodė, kad mokymasis gali būti įtraukiantis, kūrybiškas ir tarpkultūrinis. Dėkojame visiems mokiniams bei jų šeimoms ir mokytojams, kurie prisidėjo prie šio projekto sėkmės! 

2025-03-13

Kovo 3 – 7 d. Kauno „Saulės“ gimnazijos mokiniai Urtė Morkvėnaitė (3B), Justas Liaudanskas (3B), Markas Varnagiris (3D), Kamilė Bardžiūnaitė (3B), Ieva Emilija Šalčiūnaitė (3A), Marta Starevičiūtė (3A) ir Laura Macelytė (2D), lydimi fizinio ugdymo mokytojos metodininkės Ievos Juozelėnaitės, dalyvavo Erasmus+ (KA121) projekto (Nr.2024-1-LT01-KA121-SCH-000204159) mainų programoje Slovėnijoje, Ilirska Bistrica gimnazijoje. Mobilumo metu dalyviai gilino žinias apie holistinį ugdymą per įvairias mokomąsias veiklas, dalyvavo edukacinėse pažintinėse išvykose, stebėjo tradicinę Užgavėnių šventę. Susipažinome su inovatyviais mokymosi metodais, tvarumo principais bei skirtingomis kultūrinėmis tradicijomis, ugdėme bendradarbiavimo ir kritinio mąstymo įgūdžius. Taip pat turėjome galimybę apsilankyti Slovėnijos rūšiavimo ir perdirbimo įmonėje bei inovatyviame verslo inkubatoriuje, kur sužinojome, kaip idėjos virsta realiais projektais. Paskutinę mobilumo dieną „Blended Mobility“ veiklų metu gimnazijoje likę bendramoksliai iš 3F klasės turėjo galimybę nuotoliu bendrauti su Slovėnijoje viešinčiais mokiniais. Susitikimo metu diskutavome apie Užgavėnių šventės skirtumus ir panašumus Lietuvoje ir Slovėnijoje, taip pat aptarėme tradicinius šventės papročius. Šis tarptautinis bendravimas ir bendradarbiavimas leido geriau pažinti skirtingų šalių kultūrą ir tradicijas.

2025-01-20

Sausio 13-16 d. gimnazijos vokiečių kalbos mokytoja Jurgita Stonienė turėjo galimybę dalyvauti Erasmus+ profesinio šešėliavimo mobilumo programoje ir lankytis  Vokietijoje, Marl mieste esančioje Martin Luther King vidurinėje mokykloje, kur stebėjo mokytojų darbą, susipažino su jų taikomais ugdymo metodais bei pamatė, kaip efektyviai organizuojamas ugdymo procesas.

Ši patirtis leido ne tik praplėsti akiratį, bet ir pasisemti naujų idėjų. Buvo įdomu pamatyti, kaip lankytoje mokykloje akcentuojama mokinių gerovė ir kuriama draugiška aplinka visai bendruomenei.

Mokytoja džiaugiasi galėjusi dalyvauti tokiame projekte, kuris skatina profesinį tobulėjimą ir dalijimąsi gerąja patirtimi, ir yra pasiruošusi įgytas žinias pritaikyti mūsų mokyklos veikloje, kad kartu augtume ir tobulėtume!

2024-12-05

Kauno ,,Saulės‘‘ gimnazija partnerio teisėmis dalyvauja projekte „Galimybių mokykla“ Nr. 10-072-P-0001, kuris yra finansuojamas ES fondų lėšomis ir bendrojo finansavimo lėšomis

Šio projekto tikslas – stiprinti ugdymo, atliepiančio mokinių amžių ir poreikius, kokybę.

Projekto įgyvendinimas – nuo 2024 m. balandžio mėn. iki 2027 m. liepos mėn.

Projekto vykdytojas – Nacionalinė švietimo agentūra.

Projektas įgyvendinamas su daugiau nei 800 partnerių.

Bendras projekto biudžetas – 19 187 021,64 Eur

Projekte numatytos veiklos:

  • inovatyvaus, personalizuoto ugdymo turinio ir priemonių kūrimas priešmokykliniame ir pradiniame ugdyme;
  • didelį mokymosi potencialą turinčių mokinių ugdymo turinio turtinimas;
  • vadovėlių, skirtų tautinėms mažumoms gimtosioms kalboms mokytis, parengimas;
  • vadovėlių bendrojo ugdymo mokykloms įsigijimas įtraukiant ir profesinio mokymo įstaigas, vykdančias bendrojo ugdymo programas;
  • visuomeninio ugdymo ir gamtos mokslų nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų (NMPP) 4 ir 8 kl. rengimas.

Projekto tikslinė grupė: mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, mokyklų vadovai, mokyklos bendruomenė, mokiniai ir ugdytiniai, tyrėjai, Nacionalinės švietimo agentūros darbuotojai.

Projektas Nr. 10-072-P-0001 įgyvendinamas pagal 2021–2030 m. švietimo plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-03 „Užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį“.

Daugiau informacijos apie projektą galima rasti projekto vykdytojo Nacionalinės švietimo agentūros tinklapyje: nuoroda.

2024-12-05

Gruodžio 5 d. MEPA jaunieji ambasadoriai (Roberta Valiūnaitė (4E), Mantas Žilovas (4E), Doumantas Baltakis (4G), Patrikas Miceika (4B), Lukas Jukšta (4B), Neda Jonynaitė (4D), Meda Bielskutė (4D), Goda Baranauskaitė (4D) su mokytoja R. Sadlauskiene atstovavo gimnazijai Europos Parlamente, Strasbure, kur vyko interviu su Dimitra Liveri ir Vice prezidentu - Javi López. Interviu metu buvo diskutuojama įvairiausiomis temomis, tokiomis kaip saugumas internetinėse platformose, lyčių nelygybė/ lygios teisės. Taip pat mokleiviai turėjo galimybę sudalybauti Europos Parlamento įstatymo leidimo simuliacijoje. Mokiniai džiaugiasi neužmirstamomis patirtimis ir galimybe susipažinti su mokiniais iš visos Europos.

2024-12-04

Kauno „Saulės“ gimnazijos mokytojai dalyvavo tarptautiniuose Erasmus+ mokymuose, kurių metu gilinosi į koučingo metodų taikymą švietimo srityje. Mokymų tikslas buvo stiprinti komandinį darbą, skatinti pasitikėjimą ir įgyti praktinių įgūdžių, kurie prisideda prie švietimo bendruomenės gerovės kūrimo.

Mokymų metu buvo įgytos šios kompetencijos:

Koučingo teorijos ir praktikos taikymas mokyklos kontekste.
Pasitikėjimu grįstos atmosferos kūrimas darbe.
Profesionalių susitikimų organizavimo principai.
Lyderystės įgūdžių ugdymas, siekiant skatinti gerovę ir bendradarbiavimą.

Ši patirtis prisidėjo prie Kauno „Saulės“ gimnazijos mokytojų profesinio tobulėjimo ir komandinės darnos stiprinimo. O lektorės Jennica Andearson suteiktos žinios ir įgūdžiai bus ne tik pritaikomi kasdienėje veikloje, bet ir kuriant palankią aplinką gimnazijos bendruomenei.

2024-11-22

Lapkričio 20 d. gimnazijoje vyko metodinis mokytojų renginys, kurio metu fizinio ugdymo mokytoja I. Juozelėnaitė ir anglų kalbos mokytojos I. Sadlauskaitė bei L. Šeškauskaitė pristatė Erasmus+ projekto „Vienas, bet ne vienišas“ (Nr. 2023-1-LT-01-KA122-SCH-000129327) patirtis ir pasidalino gerąja patirtimi po jau įvykusių tarptautinių mokytojų kursų Kroatijoje, Ispanijoje ir Švedijoje. Šio renginio metu buvo pristatytos aplankytų šalių švietimo sistemos, diskutuota apie socialinio emocinio ugdymo integravimo svarbą su skirtingais mokomaisiais dalykais ir pasidalinta naudingais patarimais, kaip kurti tinkamą mokymo(si) aplinką. Renginio organizatorės kolegoms pristatė inovatyvius socalinio emocinio ugdymo metodus („Happines Jar“, „Crappy & Happy“, „Mindfulness Method“ ir kt.), kurių taikymas pamokose prisideda prie mokinių socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo. Renginio metu dalyviai turėjo galimybę šiuos metodus išbandyti praktiškai dirbdami komandose.

2024-10-28

Naujų galimybių plėtojant Erasmus+ projektą gimnazijoje atradimas – užmegzti šilti ir produktyvūs bendradarbiavimo ryšiai su Slovėnijos mokiniais ir mokytojais.  Spalio 13 -18 d. Kauno „Saulės” gimnazijoje lankėsi Slovėnijos Postojnos ir Ilirska Bistrica gimnazijos atstovai, kurie kartu su mūsų gimnazisitais įgyvendino tarptautinio Erasmus+ projekto veiklas, susipažino su istoriniu ir kultūriniu abiejų šalių paveldu bei bendradarbiavo prasmingose neformaliose veiklose. Projekto dalyviai aktyviai mokėsi inovacijų dirbtuvėse, komandinio darbo pristatymuose, atvirose anglų kalbos pamokose, ekskursijoje apie UNESCO saugomus Kauno modernizmo objektus, pažintinėse išvykose į Kauno nuotekų valyklą, moderniąją KTU biblioteką ir tarpdisciplininį prototipavimo laboratorijų centrą M-lab.  

Vizito metu pasidalinta  Lietuvos ir Slovėnijos švietimo gerąja patirtimi bei iššūkiais, dalyvauta patyriminiuose tautinio kultūrinio paveldo – dainų, šokių ir valgių - mainuose, aplankyti žymiausi Kauno ir Vilniaus edukaciniai centrai.

Atliepiant Lietuvos Tūkstantmečio mokyklų STEAM, lyderystės ir kultūrinio ugdymo bei Erasmus+ projekto tikslus, ypatingas dėmesys buvo skirtas inovatyvumo, kūrybiško problemų sprendimo, antreprenerystės, tvarumo, tarpkultūrinio bendravimo vertybių ir įgūdžių tobulinimui. Projekto dalyviai daugiau sužinojo apie verslumą, dirbtinį intelektą, o ypač džiaugėsi galėdami kurti inovatyvius produktus ir dalintis savo idėjomis.

Už pagalbą įgyvendinant Erasmus+ Lietuvos – Slovėnijos bendradarbiavimo projektą nuoširdžiai dėkojame projekto idėją palaikiusiems gimnazijos vadovams, iniciatyviems klasių vadovams, mokiniams, jų tėveliams, priėmusiems svečius į savo šeimas, taip pat gausiai mokytojų, 3A, 3B, 4B, 4D klasių mokinių komandai, šauniai atstovavusiai „Saulės“ gimnazijos bendruomenei.

Projekto organizatorės Andrėja Adašiūnienė ir Neringa Zaveckienė 

2024-10-23

PSO skelbia, kad šių metų Pasaulinės psichinės sveikatos dienos tema yra „Emocinė sveikata tampa prioritetu darbo vietoje“. Gimnazijos mokytojai susirinko kartu pasirūpinti emocine sveikata, sustoti bėgime ir sąmoningai nuraminti savo mintis. Dėkojame mokytojai Neringai Zaveckienei ir pavaduotojai ugdymui Andrėjai Adašiūnienei už įkvėpimą stiprinti emocinę sveikatą per bendrystę.

2024-10-22

Rugsėjo 30 - spalio 4 dienomis, vadovaujant direktorės pavaduotojai ugdymui D. Kulvietienei, anglų kalbos mokytoja Rasa Sadlauskienė ir fizinio ugdymo mokytoja Ieva Juozelėnaitė lankėsi Stokholme, Švedijoje, kur vyko Erasmus+ projekto „Vienas, bet ne vienišas“ (Nr. 2023-1-LT-01-KA122-SCH-000129327) kursai mokytojams „Learning for and through wellbeing in school“. Kursus vedė švedų profesoriai Kamran Namdar ir Jannica Andreasson, kurie pasidalino naudingais patarimais, kaip kurti tinkamą mokymo(si) aplinką, kas skatina pačius mokinius mokytis, kaip mokytojai galėtume jiems padėti. Kartu su dalyviais iš kitų šalių – Ispanijos ir Prancūzijos - mokytojos atliko įvairias užduotis, diskutavo apie patirtis dirbant su skirtingais mokiniais, atliepiant jų poreikius ir sprendžiant kasdienes ugdymo proceso metu iškylančias problemas. Kursų metu susipažinome su švedų mokinių ugdymo sistema bei turėjome galimybę apsilankyti Norra Reals gimnazijoje, kur susipažinome su kolegomis bei jų darbo kasdienybe, pamatėme erdves, kuriose jie dirba, aptarėme ir diskutavome apie esamas šios vaikų kartos problemas. #MEPALIETUVA; #ERASMUS+

2022 m. gruodžio 5-6 d. Lisabonoje, Portugalijoje, vyko tarptautinis „Erasmus+” seminaras „Language Policy and the European Strategies“, kuris buvo skirtas visų formaliojo švietimo sektorių – bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, suaugusiųjų švietimo ir aukštojo mokslo ir studijų – institucijų atstovams. Šioje konferencijoje dalyvavo keturios atstovės iš Lietuvos, viena iš jų - Kauno „Saulės“ gimnazijos mokytoja Rasa Sadlauskienė.

Pagrindinis renginio tikslas – sukurti partnerystę tarp keturių pakviestų sektorių institucijų, siekiant plėtoti projektus daugiakalbėmis temomis. Seminaro metu buvo pateiktos gairės ir informacija, kuria buvo siekta motyvuoti dalyvius, įskaitant tuos, kurie turi mažai patirties planuojant ir plėtojant Europos partnerystės projektus arba neturinčius patirties. Be to, atkreiptinas dėmesys ir į jau turinčius patirties kuriant projektus daugiakalbėms grupėms ir susidomėjusius strategine plėtra žmonėmis.

Patirtis, įgyta „Language Policy and the European Strategies“ seminarų metu – neįkainojama ir naudinga MEPA projekto veiklų, kurios skatina tarpkultūriškumą, stiprina europinį identitetą, padeda geriau pažinti kitų kultūras, tobulinimui.

#MEPALIETUVA #ERASMUS+LIETUVA


Kauno „Saulės“ gimnazijos mokiniai lapkričio 25 d. dalyvavo Europos Parlamento veiklose. Gimnazijos atstovai gavo progą vieną dieną pabūti Europos parlamentarais ir diskutuoti apie Europos Sąjungos ateitį bei aktualias problemas: energetiką, ekonomiką, artėjančius rinkimus.

Pirmoji veikla - plenarinis posėdis, kurio metu mokiniai klausėsi įvairių pranešimų, kitų Europos mokyklų prisistatymų. Po pranešimų mokiniai galėjo užduoti aktualius klausimus pranešėjams, diskutuoti. Vėliau Europarlamento dalyviai buvo suskirstyti atsitiktine tvarka į mažesnes grupes, kuriose prasitęsė diskusija su kitų šalių mokyklų mokiniais. Tai buvo ne tik išskirtinė patirtis, bet ir naujų, tarptautinių pažinčių užmezgimas.

Tuo tarpu mokytojai taip pat dalyvavo plenariniame posėdyje. Vėliau buvo supažindinti su Europos parlamentu, dalyvavo dirbtuvėse, diskutavo.

#MEPALIETUVA


Už „Erasmus+“ projektą „Circus of Emotions: Empowering Students – Building Integration“ Kauno „Saulės“ gimnazija apdovanota „Europos kalbų ženklu 2022“. Džiaugiamės ir dėkojame anglų k. mokytojai Rasai Sadlauskienei, inicijavusiai nominuoti gimnaziją šiam garbingam apdovanojimui gauti. Nuoroda


MEPA renginys - matematikos varžytuvės: „Europos sąjunga ir Europos parlamentas matematikoje“

Visą kovo mėnesį 2E, 2K, 2F, 2H ir 3K klasių mokiniai dalyvavo integruotoje projektinėje pilietiškumo ir matematikos veikloje #MEPALietuva – „ES matematikos uždaviniuose“. Mokiniai kūrė įvairias užduotis, susijusias su Europos sąjungos valstybėmis, parlamentu, geografija, istorija, įvairiais objektais, jas pristatinėjo savo klasėse, organizavo užduočių sprendimų turus. Įdomiausios užduotys buvo atrinktos ir panaudotos kituose renginiuose, skirtuose įstojimo į Europos sąjungą datai paminėti.

Gegužės 4 d. pirmųjų klasių mokinių komandos varžėsi tarpusavyje MEPA renginyje - matematikos varžytuvės: „Europos sąjunga ir Europos parlamentas matematikoje“. Mokiniai varžėsi trijų turų užduotyse: I - ES valstybėms narėms pažinti, pagal žemėlapius atitinkančias raides reikėjo sudėlioti posakį; II – Matematiniai uždaviniai; III – ES skaičiai. Visos komandos pasirodė šauniai, bet kaip ir kiekvienam konkurse buvo išrinktos daugiausiai taškų surinkusios komandos: 1B, 1F ir 1D klasės.

Varžytuves parengė ir suorganizavo matematikos mokytojos I. Bakutienė, M. Januškienė ir I. Karosevičienė. Projektą koordinuoja direktorės pavaduotoja ugdymui Kristina Kanclerytė - Bačkevičienė.

Dėkojame visiems dalyviams!


#MEPA Kauno „Saulės“ gimnazijos 3K klasės mokiniai dalyvavo integruotoje matematikos ir anglų kalbos pamokoje  „Kvadratinė funkcija ES architektūroje“ (mokytojos I. Bakutienė ir R. Sadlauskienė). Pamokos tikslas buvo  susipažinti su ES architektūra (tiltais, pastatais ir pan.) bei surasti ir atpažinti juose parabolės formas ES pastatuose, tiltų atramose. Pamokos metu mokiniams buvo rodomi įvairi žinoma ir ne visai architektūra: įvairių formų pastatai, tiltai, bokštai.  Mokiniai ne tik susipažino su įvairiais ES statiniais, bet ir patobulino anglų kalbos žinias,  išmoko architektūroje atrasti parabolės formas ir užrašyti jų kvadratines lygtis.


# MEPA 3G klasės mokiniai (ats. anglų k. mokytojos Rasa Sadlauskienė ir Lina Šeškauskaitė) balandžio 5 d. dalyvavo MEPA projekto pamokoje „Europos ateitis“, kurios metu dirbdami grupėse išsirinko aktualias aplinkosaugos problemas susijusias su Europos ateitimi iš internetinės svetainės https://www.what-europe-does-for-me.eu. Mokiniai, dirbdami grupėse, analizavo 4 aktualias problemas: elektromobiliai, vandens tarša, micro mobilumo mėgėjai ir vegetarizmas bei veganizmas. Jaunesnieji mokyklos ambasadoriai pasidalino esamomis problemomis bei įvardijo galimus sprendimo būdus. Po pristatymų klasėje vyko diskusija, kaip kiekvienas Europos pilietis galėtų prisidėti prie problemų sprendimo. Diskusijos metu buvo padaryta išvada, jog kiekviena problema galėtų būtų sumažinta/išspręsta, bet trūksta ryžto ir motyvacijos. 


Gegužės 13 d. Kauno „Saulės„ gimnazijos mokytojos Indrė Švedkauskienė ir Asta Matukynaitė-Varnauskienė dalyvavo tarptautinio projekto DEC LT susitikime su projekto organizatoriais ir partneriais. Susitikimo metu partneriai dalijosi gerąja patirtimi dėl projekto eigos kiekvienoje projekte dalyvaujančioje ugdymo įstaigoje, pasidžiaugė pasiektais mokinių rezultatais, išgrynino iššūkius, su kuriais susidūrė ir trumpai aptarė baigiamąjį renginį. Džiaugiamės produktyviu bendradarbiavimu ir pasiektais rezultatais!


 

Šiuo sunkiu pandeminiu laikotarpiu socioemocinis ugdymas kaip niekada svarbus. Kauno „Saulės“ gimnazijoje balandžio 19-23 d. vyko antrasis virtualus Erasmus + KA229 projekto „Circus of Emotions: Empowering Students – Building Integration“ susitikimas su partneriais Europaschule Herzogenrath ir Europaschule Langerwehe Gesamtschule iš Vokietijos bei Mare de Déu de l’Olivar II iš Ispanijos. Projekto pagrindinis tikslas yra socioemocinis ugdymas pasitelkiant kūrybiškumą skatinančius metodus bei cirką. Virtualaus susitikimo metu mokiniai dalyvavo veiklose skatinančiose bendradarbiavimą, kūrybiškumą, kritinį mąstymą bei fizinį aktyvumą. Padedami profesionalių mokytojų bei trenerių visą savaitę mokiniai mokėsi atpažinti savo bei kitų emocijas, jų priežastis ir kaip į jas reaguoti; dirbo ne tik nacionalinėse, bet ir tarptautinėse komandose, taip mokydamiesi tolerancijos ir pagarbos; kūrė bendrą „džiaugsmo šokį“; mokėsi magijos triukų padedami iliuzionisto Algimanto Frankonio; bandė įveikti 100 „neįveikiamų užduočių” bei kūrė filmus remdamiesi knyga „Alisa stebuklų šalyje“ su Whatansu komanda; stebėjo savo emocijas visą savaitę ir paskutinę susitikimo dieną įvertino bei aptarė jų pokytį, reflektavo apie savaitės įvykius. Dėkojame mokiniams už aktyvų įsitraukimą į veiklas ir visai kūrybinei bei organizacinei komandai už sklandžiai įvykusį virtualų susitikimą: Kristinai Kanclerytei-Bačkevičienei, Rasai Sadlauskienei, Andrėjai Adašiūnienei, Dianai Brazauskienei, Kornelijai Balčiūnaitei, Valdemar Volyniec. Nuoširdi padėka gimnazijos svečiams: iliuzionistui Algimantui Frankoniui ir Whatansu komandai – Jurgai Vidugirienei, Rūtai Vaitiekutei ir Guodai Venciūtei.


Kovo 1-5 d. įvyko tarptautinio Erasmus + KA201 projekto „Flipped Impact“ (No. 2018-1-TR01-KA201-059386) virtualūs susitikimai su projekto partneriais iš Turkijos (ODTÜ Gelistirme Vakfı Özel Ortaokulu ir Middle East Technical University, ODTÜ Gelistirme Vakfı Özel Ortaokulu) Olandijos (Stichting NHL Stenden Hogeschool), Ispanijos (Ies Ribeira Do Louro ir Universidade Da Coruna) ir Lietuvos (Vytauto Didžiojo Universitetas). Susitikimų metu projekto partneriai pristatė ir apibendrino nuveiktus darbus, išgrynino tobulintinas sritis ir aptarė einamuosius darbus. Projekto veiklose dalyvavę mokiniai pagerino bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius anglų kalba. Projekto veiklų koordinatorės Lietuvoje Dovilė Kulvietienė, Ilona Pečkienė ir Indrė Švedkauskienė dėkoja projekto dalyviams už aktyvų įsitraukimą ir Kauno „Saulės“ gimnazijos reprezentavimą tarptautiniame lygmenyje: Armonavičiūtė Miglė, Aušra Tautvydas Lukas, Berkmanas Joris, Černevičius Karolis, Ditkus Erikas, Chomynaitė Kamilė, Grinevičiūtė Lina, Jaudegis Martynas, Karečkaitė Ignė, Lašaitė Patricija, Matulaitytė Labukaitė Andželika, Naujalis Aidas, Puodžiukaitė Miglė, Skučaitė Ugnė. Dalinamės projekto akimirkomis:


Vasario 11 d. KTU Statybos ir architektūros fakulteto organizuojamo tarptautinio projekto „Design. Engineer. Construct! Lithuania“ tarpinio atsiskaitymo metu dalyviai pristatė suprojektuotus Muzikos namus Kauno centre. Nuotoliniu būdu gimnazistai susitiko su ne vienu puikiai žinomu ekspertu. Dėjome mokiniams už įdirbį, puikius pristatymus ir aktyvų dalyvavimą tarptautiniame projekte.

 

Erasmus+ projektas “Circus of Emotions” (Nr. 2019-1-ES01-KA229-065529_2) tęsiasi nepaisant Covid-19 iššūkių, kurie privertė europiečius, ir ne tik, atšaukti keliones bei užsidaryti kuriam laikui namuose. Bendravimas ir bendradarbiavimas su tarptautiniais partneriais Ispanijoje ir Vokietijoje nesustojo, tad džiaugiamės galėdami tęsti darbus, kurie buvo suplanuoti dar prieš prasidedant visuotiniam karantinui.
KVIEČIAME visą gimnazijos bendruomenę susipažinti su Erasmus+ projekto partneriais bei projekto tikslais apsilankant svetainėje: nuoroda ir padėti išrinkti logotipą (nuoroda svetainėje), kuris taps oficialiu projekto “Circus of Emotions” skiriamuoju ženklu. Balsuoti už jums labiausiai patinkantį logotipą galite gegužės 18-24 dienomis.


2019-2021 m. Kauno „Saulės“ gimnazija dalyvauja Erasmus + projekte „Circus of Emotions: Empowering Students-Building Integration“ (Nr. 2019-1-ES01-KA229-065529_2). Projekto partneriai – mokyklos Europaschule Herzogenrath ir Europaschule Langerwehe Gesamtschule iš Vokietijos ir Mare de Déu de l’Olivar II iš Ispanijos. Projekto tikslai:

  • tobulinti mokinių gebėjimą atpažinti ir (suvaldyti) emocijas skirtingose situacijose;
  • skatinti toleranciją bei pripažinimą „kitokių“ žmonių siekiant įveikti stereotipus ir išankstinius nusistatymus;
  • lavinti kūno kalbą ir judesius, skatinant kūrybingumą per cirko veiklų (pvz. žongliravimas, magija, akrobatika ir t.t.) prizmę;
  • tobulinti užsienio kalbos įgūdžius;
  • stiprinti europinį identitetą.

Siekiant įgyvendinti projekto tikslus yra numatyti darbiniai partnerinių mokyklų mokytojų ir mokinių susitikimai Ispanijoje, Vokietijoje ir Lietuvoje, kurių metu projekto dalyviai tobulins žinias apie emocinį intelektą bei jo ugdymą ir dalyvaus veiklose skatinančiose savęs ir kitų pažinimą, bendradarbiavimą bei kūrybingumą.

 

Spalio 27- lapkričio 2 d. gimnazijos mokytojos Bolonijoje (Italija) Kristina Kanclerytė-Bačkevičienė ir Rasa Sadlauskienė sėmėsi tarptautinės patirties apie emocinio intelekto ugdymą, neurolingvistinį programavimą, tobulino konfliktų sprendimo įgūdžius, praktiškai išbandė koučingo metodus bei įsitikino lyderystės ir tinkamų klausimų galia ugdymo procese. (Erasmus+ projektas „Mokinių jausmų ir emocijų laborija“ Nr. 2019-1-LT01-KA101-060306; kursai „Emotional intelligence and coaching skills for teachers, school and adult education staff” (Bolonija, Italija). Pažintis su pedagogais iš Suomijos, Estijos, Švedijos, Norvegijos, Vokietijos, Rumunijos ir Bulgarijos suteikė neįkainojamos tarpkultūrinės patirties ir progą pasidalinti įžvalgomis apie savo šalių švietimo sistemų ypatumus bei prioritetus. Nepaisant kultūrinių bei švietimo sistemų skirtumų, visus tarptautinius partnerius sieja viena – ugdyti savimi pasitikintį, kūrybingą ir savarankišką jauną žmogų, kuris, pabaigęs mokyklą, sėkmingai įsilietų į visuomenę.

 

Sumaniems vaikams reikia sumanių mokytojų – užsienio patirties galimybė mokytojams

ES projektai šiandieninės mokyklos mokytojams suteikia galimybę mokytis ir tobulėti. Kritinis mąstymas, darbas komandoje ar kūrybiškumas – vieni iš labiausiai vertinamų įgūdžių šių dienų darbo rinkoje, tad natūralu, jog norėdami atliepti šias tendencijas mokytojai taip pat stengiasi mokytis, kaip šiuos komponentus integruoti į savo pamokas.

Spalio 6-12 dienomis Austėja Vitolytė, Jekaterina Orlova ir mokytoja Laima Girdauskienė yra tarptautinio Erazmus+ projekto darbiniame susitikime Italijos Merano miesto F. Kafkos mokykloje. MMB 1+ ir Jemello atstovės per šią savaitę dalyvaus įvairiose praktinėse veiklose, lankysis regiono įmonėse. Pirmąją dieną visi dalyviai pristatė savo valstybes, miestus, mokyklas, savo bendrovių veiklą, lankėsi viešbutyje Ottmangut Suite& Breakfast, kur susipažino su tvaraus verslo koncepcija viešbučių versle.


Kauno „Saulės“ gimnazijos mokytojos Indrė Švedkauskienė, Irma Senikaitė ir mokiniai Erikas Simanaitis ir Ugnė Jankevičiūtė gegužės 5-10 dienomis dalyvavo tarptautinio projekto „Flipped Impact“ mokymuose ir dalinosi gerąja patirtimi. Šis projektas apjungia mokytojus, dėstytojus, studentus ir mokinius iš Ispanijos, Olandijos, Turkijos ir Rumunijos.


Kauno „Saulės“ gimnazijos mokytojai Kristina Kanclerytė – Bačkevičienė, Vita Kuliešiūtė, Rasa Sadlauskienė, Paulius Virbalas ir direktorė Sonata Drazdavičienė balandžio 7 – 14 dienomis dalyvauja projekto „Raktas į modernią europinę mokyklą“ mobilumo veiklose Graikijoje,  bendradarbiaudami su Graikijos ir Kipro mokytojais kvalifikacijos tobulinimo programoje „Motyvuotam mokiniui reikia inovatyvaus mokytojo“.

Ko mokosi komanda? Ugdymo tobulinimo per STEAM filosofiją, IKT įrankių programų panaudojimo ugdymo procese. Kaip išmokyti vaikus spręsti įvairaus lygmens problemas, modeliuojant jas per veiklas klasėje? Kaip išmokyti rasti sprendimus pagal jų amžių? Kaip integruoti veiklas ir išmokyti vaikus medijas panaudoti mokslui, ne tik žaidimams? Kokių kompetencijų reikia mokiniui, kuris baigia mokyklą šiandien? Kokių reikės ateityje?

Vizitų mokyklose metu įgyjame naujos patirties mokytojo vaidmens ugdymo procese, kaip mentoriaus, kviečiančio vaikus daryti atradimus praktinėse veiklose.


Vasario 13-18 dienomis mūsų gimnazijos abiturientai, jaunieji MEPA (Mokykla Europos Parlamento Ambasadorė) ambasadoriai Grėtė Kazlauskaitė (4A), Inesa Sadlauskaitė (4B), Matas Streckis (4B) ir Danielius Gudauskas (4B) viešėjo Europos Parlamente Strasbūre. Parlamente vyko Euroscola projekto darbai: diskusijos darbo grupėse Europai aktualiomis temomis, tikro parlamento simuliacija, rezoliucijų priėmimas. Džiaugiamės mūsų gimnazistais ir tikimės, kad tokių projektų ateityje bus ir daugiau!


2018 m. spalio 8-12d. Kauno „Saulės“ gimnazijos mokytojai Rasa Sadlauskienė, Kristina Kanclerytė-Bačkevičienė, Vita Kuliešiūtė ir Paulius Virbalas dalyvavo Erasmus+ projekto „Raktas į modernią europinę mokyklą“ (Nr.  2018-1-LT01-KA101-046810 ) mobilumo veiklose Valensijoje (Ispanijoje), kur sėmėsi patirties kaip sėkmingai integruoti mokomuosius dalykus naudojant CLIL metodą. Mokytojai ne tik įgijo teorinių žinių, bet ir stebėjo praktinę veiklą lankydamiesi vietinėje Valensijos mokykloje.

 


Projektai:

 

Atnaujinta: 2025-06-02
  • Elektroninis dienynas
  • Priėmimas į gimnaziją
  • Tėvams
  • Mokiniams
Pamokų laikas
1. 08.00 – 08.45
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 11.05 – 11.50
  • 5. 12.00 – 12.45
  • 6. 12.55 – 13.40
  • 7. 13.50 – 14.35
  • 8. 14.45 – 15.30